Radius: Uit
Radius:
km Set radius for geolocation
Zoek

César Menswear verhuist!

César Menswear verhuist!
Algemeen

Mortsel, 26 maart – César Menswear verhuist! Dit weekend (26-28 maart) opent de nieuwe winkel van zaakvoerders Jana Dillen en Karen Vandewalle in een gloednieuw, nóg centraler gelegen en veel groter pand op wandelafstand van de huidige shop. Een risico in coronatijden, want de retail heeft het moeilijk. Maar deze dames houden wel van wat spanning. César blijft zich exclusief richten op mannen, die meer dan vroeger belang hechten aan er goed uitzien.

5,5 jaar had César zijn vaste stek op de Statielei in Mortsel. Daar komt dit weekend dus verandering in. De mannenkledingzaak van Jana en Karen verhuist naar een centraal gelegen hoekpand even verderop, pal in
het midden van de winkelstraat. “Eigenlijk wilden we onze winkel verbouwen”, zeggen Jana en Karen. “Aan verhuizen dachten we helemaal niet en toen kwam plots dit mooi pand vrij. Het is misschien raar om te
zeggen, maar door de coronacrisis konden we hier goed onderhandelen.”

Al liep niet alles van een leien dakje. “Net toen we het contract getekend hadden, was er die tweede lockdown. Even slikken. Gelukkig heeft die niet lang geduurd. Het kostte bloed, zweet en tranen om alles tijdig rond te krijgen. Nu kijken we heel erg uit naar het openingsweekend waar we iedereen 10% korting geven en een welkomingscadeau. We voelen toch een gezonde spanning”, aldus beide dames. “Het is zo snel gegaan. Met de hulp van We Want More, de ontwerpstudio uit Antwerpen, hebben we de winkel in een mum van tijd omgetoverd. We zijn er helemaal klaar voor.”

César blijft zich uitsluitend richten op mannen. “Vroeger was het zo’n beetje not done dat mannen veel met hun kleren bezig waren, maar dat is de laatste jaren sterk veranderd. Mannen willen er ook goed uitzien en zijn veel meer dan vroeger bezig met mode. Dat zorgt voor een enorme evolutie
in het aanbod. Vijf jaar geleden konden ze vooral kiezen uit grijs en blauw. En met geluk wat groen. Intussen vind je bij ons alle kleuren. We zien dan ook dat dertigers en veertigers heel erg bezig zijn met het ontwikkelen van hun eigen stijl.” Jana en Karen geven alvast wat gratis tips: “De trend voor
het najaar is vooral losse kleding, overhemden, rechte broeken en qua kleuren zal er veel beige en bruin tussen zitten.”

De nieuwe winkel is veel groter, toch hebben Jana en Karen er nooit aan gedacht om ook dameskleding te verkopen. “Wij kiezen er bewust voor om enkel mannenkleren aan te bieden, want er zijn sowieso ook in deze regio
veel minder winkels voor mannen dan voor vrouwen. Vaak moeten ze het stellen met een afdeling in een vrouwenwinkel. Bij ons staat de man centraal. En zo hebben we het nieuwe pand naar het voorbeeld van de eerste winkel ingericht: met een sjotterkas, een biljart en ons café waar ze het lokale biertje Reveêr kunnen proeven. Kleding afrekenen doe je aan de toog. Het succesvolle caféconcept uit onze vroegere winkel hebben we gewoon behouden. Dat stelt mannen meer op hun gemak. Het gaat
er bij César vaak erg gemoedelijk aan toe. En daar houden wij evenveel van als onze klanten dat doen.” César palmt in het nieuwe pand het gehele gelijkvloers in, wat op zich dus al een enorme uitbreiding in oppervlakte
betekent. De eerste verdieping is bestemd om late night-openingen te houden, mogelijke pop-up shop-in-shops van lokale ontwerpers
of om in de toekomst zelfs wat workshops of productlanceringen te organiseren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

1 + 7 =