Radius: Uit
Radius:
km Set radius for geolocation
Zoek

Een jaar later …

Een jaar later …
In de Kijker Mortsel

KOUSENBOETIEK MORTSEL – Cijfers die op en neer gaan en een curve van hoop die naar beneden dondert als de besmettingen een zoveelste charge hebben ingezet … diezelfde hoop die even resoluut weer tevoorschijn kruipt, op momenten dat men in de ziekenhuizen eventjes herademt … We kennen de virologen ondertussen beter dan collega’s, die we ‘ooit’ dagelijks zagen, toen de werkruimte nog beduidend groter was dan de gebruikelijke dertig vierkante meter living van vandaag en corona vooral een lekker biertje …

Een mens zou er horendol van worden, ware het niet dat ook heel veel zaken gewoon hetzelfde bleven, of er misschien zelfs beter op geworden zijn. We winkelen weer dichter bij huis en kopen onze spulletjes bij handelaars, die opnieuw een gezicht hebben gekregen; mensen die we toeknikken, als we hen op straat tegen het lijf lopen. Mireille is zo’n handelaar. Een gezicht. Geen ‘winkelwagentje’ dat je nog even controleert voor je naar betalen ‘klikt’, maar een passionele gids bij het zoeken naar wat je echt gelukkig maakt. Kan je iemand na dertig jaar een gevestigde waarde noemen? Ik zou denken van wel. Coronablues? Daar helpt zij je snel vanaf. In haar boudoir is er namelijk geen plaats voor negativiteit en neerslachtigheid. Hier komt men thuis en is het ‘nieuwe normaal’ een perfecte afspiegeling van het vertrouwde verleden.

Bovendien staat de lente weer aan de deur te krabben en nu weldra de bomen zich opnieuw in geritsel hullen, verwelkomen ook de kleerhangers van de ‘Kousenboetiek’ hun nieuwe logés. Naast de vertrouwde stamgasten van jaren, met namen als PrimaDonna , MarieJo en Empreinte heeft zo stilaan ook LingaDore hier een vaste stek gevonden.

Windmolens en klompen hadden ze al jaren, onze noorderburen, maar door de gedrevenheid van Brenda Mendels en haar team, hebben de Nederlanders er een icoon bijgekregen. Reeds eeuwen geleden koloniseerden ze een niet onaanzienlijk deel van de wereld en al resideren de karvelen en het buskruit van weleer vandaag nog slechts in onze geschiedenisboeken, hun aangeboren gedrevenheid en lef hebben overduidelijk niets aan scherpte ingeboet. Getuige dit nieuwe offensief. Een subtiele campagne ditmaal, maar eentje waarvoor zo mogelijk een nog groter deel van de wereld op de knieën zal gaan.

LingaDore is in alle opzichten jong, maar heeft genoeg troeven om zijn plaats in de galerij der groten op te eisen: lingerie voor alledag , zij het verre van gewoontjes, de perfecte cup en vier basiskleuren, met wisselende seizoenkleuren om af te kruiden, de luxe van de grote merken en een zacht prijskaartje daarbovenop. Naast de daily-collectie heeft het merk ook een fashion-range. Er valt heel wat te vertellen over LingaDore, maar dat doen we liever niet. Woorden schieten namelijk tekort en dus nodigt Mireille iedereen uit om te komen kijken en voelen. Marco Borsato (nog zo’n Nederlander) noemde ooit de meeste dromen bedrog; welnu deze droom is er één die binnen ieders bereik ligt.

Laat je ‘besmetten’ door Mireille en haar enthousiasme. Je wordt er niet ziek van en er is geen vaccin tegen opgewassen. Haar deur staat open. De ‘gasten’ wachten. De glimlach krijg je er gratis bovenop.

© Patrick Peeters

Kousenboetiek – Pieter Reypenslei 19 – 2640 Mortsel

lingerie-kousenboetiek.beinfo@lingerie-kousenboetiek.be – 03 449 23 53 – 0486 03 69 59

Geldende coronamaatregelen: boek je afspraak bij Kousenboetiek via de telefoon

Meer lezen: Over kousen en lingerie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met

2 × 3 =